Piața vinului și a băuturilor alcoolice este una care ascunde uneori surprize neplăcute, în România. Protecția Consumatorilor oferă o serie de recomandări, pentru toți cei care achiziționează vin sau alte tipuri de băuturi alcoolice.

vinuri bauturi alcoolice

 

Ce trebuie să conțină eticheta unei sticle de vin sau a altei băuturi alcoolice

  • denumirea sub care se vinde produsul,
  • denumirea şi adresa producătorului sau a importatorului sau a îmbuteliatorului,
  • volumul net,
  • concentraţia alcoolica,
  • o informaţie privind lotul,
  • data durabilităţii minimale pentru băuturile alcoolice cu concentraţia alcoolica mai mică de 10% vol.;
  • pentru vinuri, eticheta trebuie să mai conţină următoarele informaţii: categoria de calitate, indicaţia geografică sau denumirea de origine controlată pentru vinurile de calitate superioară, tipul vinului, funcţie de conţinutul de zaharuri;

La ce trebuie să mai fie atent cumpărătorul

  • consumatorul trebuie să verifice aspectul lichidului, respectiv culoarea să fie corespunzătoare sortimentului, limpede, fără depuneri sau impurităţi în suspensie;
  • la întoarcerea sticlei cu dopul în jos, conţinutul nu trebuie să se tulbure sau să prezinte impurităţi sau scurgeri;
  • marcarea băuturilor alcoolice distilate se face cu respectarea reglementărilor în vigoare emise de Ministerul Finanţelor.

Lasă un răspuns

  1. Vânzările de vin s-au prăbușit – care sunt țările cele mai afectate – YesComment

    […] care ascunde uneori surprize neplăcute, în România. Protecția Consumatorilor oferă o serie de recomandări, pentru toți cei care achiziționează […]