În iunie, prima lună a sezonului turistic de vară, aproape 30% din numărul total de zboruri au primit notificări de schimbare a orarului de zbor sau chiar de anulare, conform datelor oferite de Vola.ro. În luna anterioară, mai 2022, procentul fusese de numai 10%.

companii aeriene si aeroporturi

Mai mult, în paralel cu incapacitatea de a face față numărului mare de zboruri din primul sezon estival post-pandemic, companiile aeriene au scumpit biletele. Această decizie a fost provocată atât de creșterea cererii, cât și de scumpirea combustibilului.

Deși cererea de călătorii cu avionul a revenit la nivelul din 2019, industria aeriană a rămas blocată în pandemie, ceea ce provoacă probleme pentru o mare parte a călătorilor.

La aproape jumătate de an de la finalul pandemiei şi ridicarea tuturor restricţiilor, industria turismului încă mai suferă de pe urma efectelor pandemice şi a pregătirii slabe a companiilor aeriene, a aeroporturilor şi a tuturor companiilor implicate în procesul de operare a unui aeroport. În ciuda tuturor avertismentelor industriei din ultimul an, în prima lună a sezonului turistic de vară, industria se confruntă cu un număr uriaş de zboruri anulate sau cu un program de zbor modificat semnificativ“ afirmă sursa citată, care arată că 28% din zborurile din luna iunie au întâmpinat probleme.

În cazul în care ai avut probleme cu un zbor anulat sau întârziat, trebuie să știi că ai dreptul la despăgubiri, suma acestora variind în funcție de numărul orelor de întârziere, de lungimea zborurilor și de faptul dacă acestea se desfășoară sau nu între două aeroporturi din țări membre ale Uniunii Europene.

Lasă un răspuns

  1. A apărut o nouă companie aeriană românească, în plină degringoladă a zborurilor – YesComment

    […] Record de zboruri anulate sau amânate – detalii AICI  […]

Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.