Clienții Lidl și Adidas sunt vizați de tentative de înșelătorie prin intermediul aplicației de mesagerie WhatsApp. Conform Centrului Național de Răspuns la Incidente de Securitate Națională (CERT-RO), metoda este cea a oferirii unor vouchere de cumpărături care se propagă rapid pe rețeaua amintită.

inselatorie adidas

Utilizatorii primesc mesaje aparent promoționale, prin care li se oferă posibilitatea de a câștiga vouchere de cumpărături sau chiar produse, în schimbul răspunsului oferit la câteva întrebări.

În cazul Lidl, utilizatorii sunt atrași de posibilitatea de a câștiga vouchere în valoare de 750

inselatorie lidl

lei. În cazul Adidas, premiul oferit este o pereche de pantofi sport Adidas.

În ambele situații, odată ce victima accesează link-ul primit, este redirecționată către un mini-chestionar. După ce răspunde la întrebările din acest chestionar, utilizatorului i se promite un premiu pe care îl poate revendica doar dacă distribuie mesajul mai departe către alte contacte.

În momentul în care se accesează butonul de distribuire, mesajul este transmis automat întregii liste de contacte din WhatsApp.

Deși acesta ar trebui să fie ultimul pas necesar pentru primirea premiului, victima este redirecționată ulterior către o multitudine de site-uri malițioase, care au ca scop colectarea datelor și instalarea de aplicații malițioase pe dispozitivele utilizate.

CERT-RO recomandă să se evite accesarea unor astfel de link-uri și redistribuirea lor. În cazul ofertelor promoționale sau a concursurilor organizate online, trebuie validată existența unor astfel de inițiative pe canalele oficiale ale companiilor implicate (website, canale oficiale de social media).

Este recomandată și citirea cu atenție a instrucțiunilor oferite, ținându-se cont inclusiv de ortografie și de corectitudinea gramaticală a textului. Ambele mesaje amintite mai sus conțin astfel de greșeli, care nu se vor regăsi niciodată într-o promoție serioasă, a unei firme reale.

 

Lasă un răspuns