Compania Netflix a anunţat că a început să îşi notifice clienţii care nu şi-au mai folosit conturile de pe platformă de mai mult de un an.
Abonații care nu au urmărit nimic pe platformă în ultimele 12 luni de când au devenit abonați vor fi întrebați dacă doresc să își păstreze calitatea de membru. Dacă abonaţii nu confirmă, contul va fi automat suspendat.
Mișcarea neobișnuită ilustrează cât de multă încredere are Netflix în clienților săi fideli. Majoritatea companiilor se bucură să retragă bani din conturile bancare sau cardurile de credit ale membrilor lor un timp cât mai îndelungat.
Netflix a spus că aceste conturi inactive – cunoscute în industrie sub denumirea de conturi zombie – reprezintă doar câteva sute de mii de utilizatori, mai puţin de 0,5% din întreaga bază a serviciului de streaming.
Odată ce Netflix va închide conturile inactive, vor fi menţinute profilurile, preferinţele de vizionare şi detaliile conturilor timp de 10 luni, pentru ca în cazul în care un utilizator decide să îşi reia activitatea să îl poată repune în funcţiune aşa cum era.
Reprezentanţii companiei spun că măsura este una de bunăvoinţă și că speră ca această abordare să ajute oamenii să economisească nişte bani munciţi din greu.
În acelaşi timp, prin aceasta, Netflix îi poate determina pe mulţi să îşi reia activitatea pe platformă.