188 milioane de euro fonduri europene vor fi investite în zece proiecte majore de transport din România, conform Reprezentanței Comisiei Europene în România.
Cea mai mare sumă de bani, în valoare de 48,4 milioane de euro, va fi alocată pentru modernizarea liniei de cale ferată Gara de Nord Bucureşti-Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Comisia Europeană subliniază că realizarea acestei legături directe va încuraja mai mulţi cetăţeni să călătorească spre Otopeni cu trenul.
9,4 milioane euro vor fi alocate pentru modernizarea liniei de cale ferată Coşlariu – Cluj-Napoca. Acest proiect de modernizare va analiza condiţia actuală a liniei de cale ferată pentru a identifica zonele cu deficienţe şi pentru a realiza un studiu de fezabilitate ce va ajuta la pregătirea paşilor necesari pentru următoarele etape ale proiectului.
17,4 milioane euro vor fi direcționați pentru modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti – Craiova. Va fi analizată starea curentă a liniei de cale ferată pentru a identifica zonele cu deficienţe. Un studiu de fezabilitate va fi realizat, pregătind calea pentru următoarele etape ale proiectului.
Pentru modernizarea liniei de cale ferată Apahida – Suceava va fi disponibilă o finanţare de la UE în valoare de 26,7 milioane euro. Acest proiect va analiza starea curentă a liniei de cale ferată pentru a identifica zonele cu deficienţe şi va realiza un studiu de fezabilitate ce va pregăti calea pentru următoarele etape ale proiectului.
4,3 milioane euro vor fi alocate proiectului care vizează modernizarea liniilor şi instalaţiilor de cale ferată de la Complexul Feroviar Bucureşti Nord
Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat : „Contribuţia UE în cuantum de 2,2 miliarde euro la această infrastructură de transport esenţială va contribui la impulsionarea redresării; ne aşteptăm ca această contribuţie să genereze investiţii în valoare de 5 miliarde euro. Investim în diferite tipuri de proiecte, cum ar fi transportul pe căi navigabile interioare, conexiunile multimodale, combustibilii alternativi sau infrastructura feroviară de mari dimensiuni. Mecanismul pentru interconectarea Europei este unul dintre instrumentele noastre esenţiale pentru crearea unui sistem de transport rezilient şi rezistent la crize, care este vital în prezent, dar şi pe termen lung“.