Asociația Berarii României a publicat datele referitoare la consumul de bere înregistrat în acest an în țara noastră. Intre martie și mai – adică în lunile cu cele mai dure măsuri de restricție – consumul s-a diminuat doar cu puțin peste 10%.

consum bere romania

În schimb, berarii se tem că vor înregistra cele mai mari pierderi chiar în perioada în care, până acum, aveau cele mai mari vânzări : trimestrul al treilea, adică lunile iulie, august și septembrie.

Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României, afirmă:

„Producătorii de bere observă cu îngrijorare situaţia din sectorul HoReCa şi, implicit, din industria berii. Primele luni ale anului nu au fost unele bune pentru industria berii, iar impactul cel mai puternic se va resimţi în trimestrul al treilea al anului care, în mod obişnuit, este vârful de sezon pentru bere, dar care depinde mult de condiţiile de operare din industria ospitalităţii.

De aceea este esenţială implementarea programelor de investiţii anunţate de autorităţi şi a strategiilor de susţinere pentru sectorul HoReCa, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spaţiile publice, prin deciziile autorităţilor locale sau prin permiterea funcţionării unor locaţii temporare de tip food trucks sau baruri mobile“.

În ceea ce privește tipurile de bere, în funcție de ambalaj, s-au înregistrat mai multe fenomene interesante, între martie și iunie. In primul rând, faptul că barurile şi restaurantele şi-au oprit activitatea timp de două luni şi jumătate a dus la închiderea liniilor de bere la draft. În paralel, a crescut cu 30% preferinţa pentru ambalajele de unică folosinţă, în detrimentul sticlei reutilizabile.

Lasă un răspuns