Românii cumpără prin comerțul online tot mai multe produse de grădinărit, însă ezită să facă același lucru atunci când vine vorba de tapet, covoare sau perdele. Datele referitoare la comportamentul clienților români au fost furnizate de Hornbach, unul dintre retailerii importanți de materiale de construcții și grădinărit, pe piața românească.

hornbach sibiu

Mugurel-Horia Rusu, director general Hornbach România., a arătat, de asemenea, că valoarea medie a coșului online este de două ori mai mare, comparativ cu produsele cumpărate din magazinele fizice.

„Diferența principală dintre coșul mediu din magazinul online versus cel din magazinele staționare este dată de faptul că, în online, clienții știu exact ceea ce au de cumpărat, în timp ce în locațiile fizice aceștia aleg nu doar produsele pe care le au pe listă“ a declarat directorul general Hornbach.

Clientul Hornbach din mediul online este, în proporție de peste 70%, bărbat, de regulă făcând parte din categoria de vârstă 29 – 49 de ani. nu lipsesc însă nici clienți cu vârsta de peste 65 de ani.

La doi ani de la lansarea magazinului online, retailerul poate trage concluzii despre comportamentul cumpărătorilor din țara noastră:

„Românii își doresc să comande online produsele de care au nevoie și acest lucru este unul îmbucurător. Tocmai din acest motiv ne lărgim constant sortimentul și sperăm ca în maxim doi ani să putem livra prin comandă online toate produsele disponibile în magazinele fizice. În acest moment căutăm o soluție logistică pentru produsele voluminoase sau cu lungimi foarte mari“ a declarat Mugurel-Horia Rusu.

El a subliniat: „Piața de comerț online pe categoria de materiale de construcții și grădinărit este într-o creștere continuă pe plan local, iar acest lucru se poate vedea mai ales din faptul că toți jucătorii din acest segment investesc masiv în dezvoltarea acestui canal. Astfel, pe viitor, vedem o creștere de cel puțin două cifre procentuale de la an la an“

Cele mai achiziționate produse din magazinul online, în această primăvară, a u fost cele pentru amenajarea grădinii, a terasei și a balconului, dar și din zona de zoo dedicată animalelor de companie.

În schimb, clienții sunt mai reticenți atunci când vine vorba de produse precum tapet, covoare sau perdele. În acest caz, cumpărătorul vrea să vadă culoarea reală, să simtă textura și să analizeze în detaliu aspectul produsului. Din această cauză, preferă magazinele fizice.

În prezent, în magazinul online al Hornbach România sunt disponibile peste 60.000 de articole diferite, iar lunar sunt listate câteva mii. Din produsele existente în magazinele staționare, peste 97% sunt deja și în cel online, în timp ce circa 10.000 de articole se regăsesc exclusiv în mediul online.

Hornbach are 160 de magazine în 9 țări din Europa: Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România. În România există șase magazine, în Brașov, București Balotești, București Berceni, București Militari, Sibiu și Timișoara. Se așteaptă inaugurarea unui nou magazin în Oradea.

Lasă un răspuns