Piața românească de comerț electronic a crescut, anul trecut, cu 36% față de 2019, ajungând la valoarea de 7 miliarde de euro. Calculul a fost făcuta pe baza unei analize a datelor interne și externe realizată de PayU, liderul de plăți online din România.
Cele mai semnificative creșteri procentuale ale tranzacțiilor electronice au fost înregistrate pentru următoarele categorii de produse:
- produse alimentare (200%);
- produse pentru casă și decorațiuni (150%);
- marketplace (circa 150%);
- IT&C (aproximativ 120%);
- haine, încălțăminte și accesorii (60%);
- asigurări (50%);
- utilităţi (50%).
Elena Gheorghe, country manager PayU România, a declarat: „Comerţul electronic este unul dintre sectoarele cu cea mai rapidă creştere, iar România nu face excepţie, înregistrând o evoluţie accelerată, pe fondul pandemiei de COVID-19, care în mod normal s-ar fi înregistrat în ani de zile. Această evoluţie a avut un impact direct în creşterea e-commerce-ului şi în accelerarea adopţiei plăţii online cu cardul. Principalii actori care au susţinut această creştere rapidă au fost comercianţii şi cumpărătorii“.
Volumul total procesat de PayU pe parcursul lui 2020 aproape s-a dublat, iar numărul tranzacţiilor procesate a crescut cu 61%, ajungând la 72 de tranzacţii pe minut, în timp ce valoarea medie a unei tranzacţii s-a majorat cu 22%, ajungând la valoarea de 46 de euro.
Conform PayU, care citează o analiză a Ecommerce News Europe, segmentul de e-commerce transfrontalier este estimat la 143 miliarde de euro, doar pe continentul european.