​Normele Euro 7 au stârnit controverse și chiar furie în Europa. Mulți vor ca standardele să fie dure, unii nu vor ca Euro 7 să mai existe, iar alții spun că dacă vor intra în vigoare, trebuie să fie mult mai blânde, pentru a ține cont de situația din piață și pentru ca mașinile să nu se scumpească și mai mult. De ce este așa de încinsă lupta și cum au revenit în forță constructorii auto? Ce mașini ar putea dispărea din showroom-uri?

Masini in traficFoto: Tornado144, Dreamstime.com

Informația pe scurt:

  • Comisia Europeană a prezentat în toamna lui 2022 propuneri privind standardele de emisii Euro 7. Motivând nevoia de a impune norme mai dure, reprezentanții CE spuneau că anual mor 70.000 de oameni în UE din cauza poluării din transportul rutier.
  • Producătorii auto europeni, dar și șapte țări cu producție auto importantă, inclusiv România, s-au opus vehement acestor propuneri, motivând că ar crește foarte mult costurile de producție, iar prețurile mașinilor ar fi cu câteva mii de euro mai mari pentru clientul final.
  • În 2035, se spunea în propunerea Comisiei, standardele Euro 7 vor reduce emisiile totale de NOx provenite de la autoturisme și camionete cu 35% față de Euro 6 și cu 56% față de Euro 6 pentru emisiile provenite de la autobuze și camioane.
  • Ideea de norme Euro 7 mai dure vine într-un moment foarte prost, după trei ani în care mașinile s-au tot scumpit. Cu greu găsești modele noi la sub…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns