Autoritățile de reglementare europene nu s-au lăsat convinse de planul anunțat de Meta, compania fondată de Mark Zuckerberg ce deține Facebook și Instagram, de a se conforma cu reglementările UE privind protejarea datelor personale, relatează Reuters.

Mark Zuckerberg pe FacebookFoto: Rokas Tenys, Dreamstime.com
Comitetul European pentru Protecția Datelor (EDPB) a anunțat miercuri după-amiaza că a extins interdicția impusă inițial de Norvegia în ceea ce privește „publicitatea personalizată”, cea pe care se bazează modelul de afaceri al Meta, pentru a acoperi toate cele 30 de state membre ale Uniunii Europene și Zonei Economice Europene.
EDPB a anunțat de asemenea că a transmis decizia sa autorității de reglementare a datelor din Irlanda, țară în care se află sediul european al Meta, și că i-a dat un termen de două săptămâni pentru a impune o interdicție permanentă asupra acestui tip de reclame folosite de platformele Meta.
„EDPB a adoptat pe 27 octombrie o decizie obligatorie (…) de a impune o interdicție asupra procesării datelor personale pentru publicitate comportamentală, în virtutea bazelor contractuale și intereselor legitime din întreaga Zonă Economică Europeană”, a declarat instituția într-un comunicat remis Reuters.
Meta a amintit miercuri, după anunțarea deciziei, că a prezentat deja luni un sistem de abonamente contracost pe care îl va pune la dispoziția utilizatorilor săi din Europa,…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro