Deja au început în metrou (cel puțin pe magistrala 4 din București) colindele de Crăciun ale unor mame și copiii lor. Vin sărbătorile. În această perioadă începe goana după cadouri: consumerism în toată splendoarea, deși această sărbătoare are de-a face cu nașterea lui Iisus.

Tornada rosie si goana dupa cadouriFoto: Hotnews / Florin Barbuta
În următoarele zile multă lume va trece prin mall-uri și diverse magazine. Scopul: cadouri. Cât mai interesante, cât mai scumpe.
Joel Waldfogel spune în cartea „Scroogenomics: Why You Shouldn’t Buy Presents for the Holidays”: Tornada roșie este Moș Crăciun.
În magazine deja se aude muzica de Crăciun, veselă, care încearcă să-ți păcălească simțurile și să-ți inducă sentimentul că trebuie să cumperi: e o perioadă veselă, nu? Când te simți confortabil nu te gândești la durerea de a cheltui bani, ba chiar să faci datorii.
Am văzut și afișe roșii cu semnul “%”, ceea ce ne spune că e o reducere. Culoarea roșie atrage atenția, în general, când vine vorba despre reduceri.
E o chestiune psihologică pe care mulți nu o conștientizăm. S-au făcut diverse experimente în alte țări cu semne roșii care promovau, de fapt, prețuri normale într-un magazin. La finalul zilei, acele produse au fost cele mai vândute, deși nu exista o reducere.
Joshua Becker povestea în cartea “The More of Less” că experții în marketing au creat un sentiment de urgență pentru…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro