ANAF și Vama ar fi trebuit să emită un ordin privind stabilirea criteriilor de risc pentru a pune în aplicare e-Sigiliu, introdus prin Legea care a crescut taxele și a introdus altele noi (L296/2023).

Comert – tirFoto: Avesun | Dreamstime.com
Deși au avut un termen de 60 de zile, acesta a fost depășit (26 decembrie 2023 ar fi fost data limită), iar în dezbatere publică nu a apărut nimic pe acest subiect. Așadar, cele două instituții întârzie.
Conform legii amintite, sistemul național RO e-Sigiliu este un sistem bazat pe utilizarea unor dispozitive electronice și a unei aplicații informatice care permite autorităților competente determinarea potențialelor puncte de deturnare a transporturilor rutiere de bunuri, indiferent dacă acestea se află în tranzit sau au ca destinație finală un operator economic de pe teritoriul național.
Dan Manolescu, președintele Camerei Consultanților Fiscali (CCF) spunea anul trecut într-un interviu acordat HotNews.ro că autoritățile doresc montarea unor dispozitive pe mijloacele de transport care să asigure trasabilitatea unor anumite bunuri.
„Presupune, de fapt achiziția, cel mai probabil a unor dispozitive GPS mobile care vor fi montate pe mijloacele de transport, cu o aplicație de urmărire, probabil un Google Maps sau ceva similar, o aplicație de hărți pe care să se vadă de fapt că traseul respectiv este respectat sau să se știe în fiecare moment unde este acel mijloc de transport cu…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro