BYD este o companie chineză care anul trecut a vândut peste trei milioane de mașini și a anunțat că va construi o mare uzină în Ungaria. BYD vrea să ajungă să vândă multe sute de mii de mașini pe an în UE, dar în 2023 a reușit să livreze doar 15.000. BYD are bani și ambiție, este prezentă în opt piețe europene mari, dar nu a decis ce „cale de atac” să apuce.

O masina BYDFoto: Bob Henry / Alamy / Alamy / Profimedia

BYD este mare în China, dar micuță în Europa

BYD se numără, alături de Geely, MG, Great Wall și alte câteva nume, printre companiile chineze care vor să ajungă să aibă o pondere importantă pe piața auto europeană.

BYD a fost prezentată ca fiind „the Tesla killer”, fiindcă este o companie care a crescut atât de mult în China, încât singurul mod de a continua să aibă volume tot mai mari este să se lanseze rapid în multe piețe externe, mai ales în Europa.

BYD a intrat la final de 2021 pe piața din Norvegia, iar acum este prezentă în opt piețe mari, cu o gamă de cinci modele și cu prețuri cuprinse între 30.000 de euro și peste 70.000 euro. În ultimele zile s-a vorbit despre lansarea în Europa a unui SUV electric care să coste peste 100.000 de euro.

BYD a adus recent pe un singur vapor aproximativ 5.000 de mașini în porturi din Olanda și Germania, dar pe 2023 vânzările totale în UE nu au fost prea mari: cam 15.000 de unități, dintre care 80% au fost modelul Atto 3, care costă…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns