Multe companii mari românești au intrat în declin după 1989, dar Dacia a supraviețuit mai ales datorită unui om care și-a dat seama că trebuie adus la Mioveni un investitor străin care să ajute la crearea unei mașini moderne și fiabile. Cât de important a fost Constantin Stroe? Cum a discutat Dacia cu Audi timp de șapte luni? De ce Renault nu a venit cu 8 ani mai devreme? Cum un vapor către China a salvat Dacia în anii 90?

Constantin Stroe in 2008Foto: Agerpres
Informația pe scurt:
- După 1989, vânzările Dacia au crescut puternic în țară, dar compania avea nevoie de o mașină mai modernă și pentru asta trebuia găsit un mare investitor străin care să preia uzina și să o modernizeze. Constantine Stroe a purtat discuții cu opt mari companii auto, iar unele discuții au fost scurte, protocolare.
- Dacia a discutat și cu Daewoo, care avea să producă la Craiova modele celebre precum Matiz și Cielo. Tot șefii Dacia au semnat și o înțelegere preliminară cu Hyundai. O mare problemă în urma discuțiilor era că aceste mari companii voiau ca uzina să rămână cu foarte puțini angajați.
- Constantin Stroe a murit în decembrie 2016. A fost director general Dacia timp de 12 ani, însă influența sa la uzină se „întinde” pe 26 de ani, fiindcă și după ce a ieșit la pensie a avut un rol important în discuțiile dintre Renault și diverșii oficiali români de rang înalt.
- Renault ar fi putut veni la Dacia cu 8-9 ani mai devreme,…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro