​Unii au spus că este „urâtă cu spume”, alții că este pătrățoasă ca un dulap. Se împlinesc 20 de ani de când s-a lansat Dacia Logan, iar în România s-a scris un capitol din istoria industriei auto mondiale. Cum de a avut așa succes o mașină privită cu multă neîncredere. În ce mod s-a născut mașina low-cost de la Mioveni? Pe ce lucruri s-au contrazis designerii și inginerii? De ce rușii au respins numele Dacia?

Informația pe scurt:

  • Proiectul Logan a fost primit cu neîncredere acum 25 de ani de mulți dintre managerii Renault și extrem de puține departamente (un exemplu pozitiv fiind designul) l-au privit cu încântare. Louis Schweitzer s-a putut impune fiindcă era directorul Renault, așa că avea influență mare. Ideea proiectului i-a venit lui Schweitzer după ce a vizitat uzina Lada din Rusia.
  • De unde vine numele Logan? A fost ales pentru mașina Dacia fiindcă este scurt și nu este cu mult diferit ca sonoritate și pronunție de Megane.
  • Interesant este că, deși berlina a fost lansată în 2004, cu doi ani înainte de break-ul Logan MCV, primul model desenat a fost break-ul, nu berlina.
  • Presa internațională a scris mult despre Logan și despre efectele acestei game asupra industriei auto. De multe ori titlurile erau de genul: „Producătorul X sau Y vrea să lanseze un concurent pentru Logan”. Spre exemplu, în 2007, presa din Japonia a scris că Toyota ar vrea să lanseze o mașină de 6.500 de dolari. Nu s-a…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns