Cel mai important salon auto european a ajuns o copie palidă când îl comparăm cu zilele lui de glorie, dar Geneva Motor Show arată și cât de mult s-au schimbat lucrurile în piața auto europeană și în modul în care oamenii află despre noile mașini. Dacia Duster a fost una dintre vedete, iar chinezii au avut standuri foarte mari.
Mașini în culori țipătoare, standuri cu gheață, muzică, lumini sofisticate, femei sumar îmbrăcate, diverse simulatoare gândite sa atragă publicul și un număr foarte mare de mașini scumpe – cam așa arăta acum peste 10 ani Salonul Auto de la Geneva, care se ținea an de an la început de primăvară.
În 2024, salonul auto s-a reluat după patru ani de pauză, dar a fost mult mai puțină animație.
Trei mari saloane auto se țineau în Europa: Geneva, Paris și Frankfurt (aceste ultime două erau organizate toamna, în ani diferiți). Geneva era cel mai important din două motive: se ținea an de an, iar noutățile erau adunate într-un spațiu restrâns, ușor de acoperit de către presă.
În 2020, când s-a declanșat pandemia de Covid 19, salonul a fost anulat cu doar câteva zile înainte, iar în anii următori nu s-a mai ținut, revenind abia acum, la finalul iernii din 2024. Un fel de salon „de la Geneva” – fiindcă purta acest nume – s-a ținut în toamna lui 2023 la Doha (Qatar), dar nu a avut noutăți.
În vremurile bune, salonul însemna lansarea a peste 150 de modele noi, multe mașini…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro