Băuturi răcoritoare, diferite branduri, Foto: Paul ELLIS / AFP / Profimedia

Băuturi răcoritoare, diferite branduri, Foto: Paul ELLIS / AFP / Profimedia

Volumul de băuturi răcoritoare vândute în primul trimestru din anul 2024 a scăzut cu 5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, spune Asociația Națională pentru Băuturi Răcoritoare (ANBR), care dă vina pe introducerea accizei de la 1 ianuarie 2024.

Conform sursei citate, aceasta se adaugă scăderii de 10% în volum în anul 2023, față de anul 2022, ca efect al creșterii TVA de la 9% la 19%, măsură aplicată la momentul respectiv doar pentru această categorie de produse.

“Toate aceste măsuri discriminatorii impuse sectorului băuturilor răcoritoare au dus la creșteri de preț pentru consumator implicând o creștere directă a prețului mediu pe litru la raft între 20-25% și până la 50% pentru băuturile în ambalaje la peste 2,5l. Creșterea directă a prețului înseamnă +14 puncte procentuale față de rata medie actuală a inflației din România și +5 puncte procentuale peste rata medie a inflației din industria alimentară”, menționează sursa citată.

Consecințele imediate și directe, spune ANBR, se vor traduce în:

  • redimensionarea afacerilor
  • pierderea locurilor de muncă
  • reducerea investițiilor sau renunțarea la acestea
  • distorsionarea lanțului comercial natural, prin găsirea de soluții de…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns