
Uzina Dacia din Mioveni, Argeș, Foto: Inquam Photos / Adel Al-Haddad
Înainte de pandemie, în anul 2018, în lume se produceau peste 71 de milioane de autoturisme. Odată cu pandemia, în 2020, sectorul auto global s-a confruntat cu o serie de perturbări, ale căror efecte se resimt și azi. Am văzut, pe de-o parte, linii de producție sistate, din cauza lockdown-urilor, după care sectorul nu a putut face față cererii în revenire, pentru că a apărut o criză globală de semiconductori pentru automobile.
Această lipsă de cipuri a dus la tăierea a aproximativ 11,3 milioane de vehicule din planurile de producție la nivel mondial. Este cea mai mare scădere a producției din ultimul deceniu. Panorama a explicat aici.
De ce este importantă industria auto
Pentru a produce 60 de milioane de vehicule, e nevoie de aproximativ 9 milioane de oameni, care sunt angajați direct în fabricarea vehiculelor și a pieselor care intră în ele. E o forță de muncă ce reprezintă peste 5% din totalul angajării în producție din lume.
Mai mult: se estimează că fiecare loc de muncă direct din industria auto susține indirect cel puțin alte 5 locuri de muncă într-o comunitate. Asta se traduce în peste 50 de milioane de locuri de muncă datorate industriei auto, potrivit informațiilor OICA (International Organization of Motor Vehicle…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro