După ce în 2023 în România s-au vândut mașini electrice mai mult ca niciodată, anul în curs a adus scăderi.  Mașinile electrice aveau o cotă de 12,5% în septembrie anul trecut, în timp ce luna trecută aveau doar 5,6% pe piața românească a autoturismelor noi.

De ce scad puternic full-electricele în România

  • S-a înjumătățit subvenția în Rabla Plus.
  • Mașinile sunt mai scumpe decât cele pe benzină
  • Nu sunt suficiente stații de încărcare, mai ales că și parcul auto de electrice a crescut mult prin aducerea a mii de mașini Dacia Spring.
  • Există o neîncredere în aceste mașini și în viitorul lor
  • Autonomia este o problemă pentru unii clienți care ar vrea să le folosească (și) la drumuri lungi

Cât de mult au scăzut vânzările de mașini electrice în 2024

Piața mașinilor electrice noi a scăzut cu 37% în primele nouă luni ale anului, de la peste 11.700 în 2023, la sub 7.500 între ianuarie și septembrie anul curent. 

Ianuarie a fost cea mai bună lună, cu peste 1.600 de mașini, însă totalul lunar a scăzut mult, așa că în august și septembrie s-au vândut sub 500 de mașini lunar. Cea mai mare scădere a fost în august, 69% față de luna similară din 2023.

Peste 2.200 dintre mașini sunt Dacia Spring, iar pe doi este Tesla, care s-a apropiat de 2.100 de mașini. Pe locul trei este Hyundai, cu 471 de electrice înmatriculate, urmată de Volkswagen, cu 348 și de Renault, cu 335….



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns