UE riscă să rămână în urmă în eforturile sale de a deveni un „motor” al sectorului bateriilor electrice la nivel mondial, se arată într-un raport publicat luni de Curtea de Conturi Europeană, citat de Reuters și Agerpres.

Conform acestui raport, accesul la materii prime rămâne însă un impediment major, alături de costurile în creştere şi de competiţia mondială acerbă. Prin urmare, eforturile UE de a-şi dezvolta capacitatea de producţie de baterii ar putea să nu fie suficiente pentru a face faţă unei cereri tot mai mari, ceea ce înseamnă că UE riscă să nu îşi atingă obiectivul stabilit pentru 2035 de a ajunge la emisii zero, avertizează auditorii.

Aproape 1 din 5 autoturisme noi înregistrate în UE în 2021 se încărcau la o priză electrică, iar vânzarea de maşini noi alimentate cu benzină şi motorină urmează să fie interzisă începând din 2035. Astfel, bateriile au devenit un imperativ strategic pentru UE.

Industria bateriilor în Europa a rămas în urma concurenţilor săi mondiali, în special China, căreia îi corespunde 76% din capacitatea de producţie mondială. În intenţia de a resuscita eforturile UE de a deveni un „motor” al bateriilor la nivel mondial, Comisia Europeană a publicat un plan de acţiune strategic privind bateriile în 2018.

Comisia a instituit, în mare parte, cele mai importante instrumente din acest plan în sprijinul sectorului, asigurând inclusiv conducerea strategică,…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns