Teste de laborator cu combustibili sintetici (e-fuels), Foto: Shutterstock

Teste de laborator cu combustibili sintetici (e-fuels), Foto: Shutterstock

Combustibilii sintetici (e-fuels) ar putea fi o soluție și pentru mașinile Dacia, deoarece marca va trebui să se îndrepte treptat către „energia curată”, spune Gilles Le Borgne, chief technology officer la Renault. Într-un interviu pentru Automotive News, el spune că sunt două mari probleme cu acești combustibili de sinteză.

Dacia și combustibili sintetici, o posibilă soluție peste câțiva ani

Întrebat care sunt planurile Renault pentru folosirea combustibililor sintetici pe viitoare modele noi din grup, oficialul a spus: „Ar fi o ocazie să fie reviziuite regulile UE legate de emisii aproape de anul 2026. Ar putea fi o soluție și pentru Dacia, deoarece marca va trebui, treptat, să se îndrepte spre energia curată”.

Companii precum BMW, Toyota și Stellantis și-au arătat interesul pentru „e-fuels”, la fel și Renault, care a demarat un parteneriat cu gigantul saudit Aramco, pentru dezvoltarea de combustibili sintetici.

Parteneriatul cu Aramco a fost amintit de oficialul Renault care spune că deja grupul auto face teste cu combustibili de sinteză de la „uzine-pilot”. El a adăugat că sunt avantaje clare, dar și două dezavantaje deloc de neglijat. Unul ține de cum analizează și cuantifică UE emisiile de carbon la mașini,…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns