​Cum ar fi ca mașina electrică să se încarce în sub zece minute, iar bateria să te țină fără emoții la un drum București – Cluj și retur? Câteva companii auto lucrează la asta, dar mai sunt de depășit obstacole legate nu doar de costuri, ci și de chimie și de rezistență. Ce sunt bateriile de tip „solid-state”? De ce nu le găsim pe electricele de pe șosele, deși fanii acestor baterii sunt entuziasmați de ce va urma?

„Solid-state” promite mult, dar și piedicile sunt…solide

Bateriile litiu-ion de pe electricele din prezent au minusuri și, nu de puține ori, puteți citi despre marea promisiune a viitorului: bateriile de tip solid-state. Dar acele baterii sunt departe de producția de serie.

Volkswagen, Ford, Toyota, BMW, Honda și Nissan sunt câteva dintre marile companii auto care cercetează viabilitatea punerii pe mașinile electrice ale viitorului a unor baterii de tip „sold-state”, în locul celor litiu-ion, dar mai sunt mulți ani de muncă.

Datele din Japonia indică faptul că în prezent, costurile de producție pentru bateriile solid-state sunt de câteva ori mai mari decât la cele litiu-ion, unele surse indicând și costuri de peste zece ori mai mari. Și bateriile litiu-ion sunt extrem de scumpe în prezent.

Nissan spune că lucrează la dezvoltarea unor baterii de tip „solid state” și estimarea este că în 2028 va lansa primul model electric ce va dispune de această tehnologie.

BMW vrea să lanseze un…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns