Termenul de Black Friday a fost mai întâi asociat cu criza financiară, acum peste 150 de ani, și abia acum șase decenii a început să fie legat de cumpărături, deși retailerii ar fi preferat denumirea Big Friday. Când a ajuns Black Friday în Europa? Când au fost cele mai mari încăierări în magazinele americane? Care sunt ultimele tendințe în țara unde sărbătoarea s-a născut?

Imbulzeala de Black FridayFoto: Valariej, Dreamstime.com
Origini financiare, acum peste un secol
Termenul „Black Friday” a fost mai întâi asociat cu criza financiară, nu cu shopping-ul. În urmă cu mai bine de 150 de ani doi bancheri de pe Wall Street au cumpărat mult aur împreună, sperând că pe piață prețul acestui metal prețios va crește, iar ei vor putea să-l vândă la preț mare.
24 septembrie 1869 a fost o zi care a rămas în istoria bursei americane sub numele de „Black Friday” fiindcă piața aurului s-a prăbușit și mulți investitori au dat faliment din cauza celor doi speculanți.
Pe vremea când magazinele din SUA își scriau de mână registrele contabile, profiturile erau trecute cu cerneală neagră, iar pierderile, cu roșu. În general multe magazine erau „pe roșu” (in the red) mai tot timpul anului și treceau pe profit („went into the black”) după sărbătoarea de Thanksgiving, la final de noiembrie, când cumpărătorii achiziționau multe mărfuri la reducere.
S-a spus că în primii ani ai secolului 19 s-ar fi…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro