Stellantis, grup auto din care fac parte mărci precum Fiat, Opel, Peugeot și Jeep începe să testeze pe scară largă combustibili sintetici pe 28 de tipuri de motoare și va analiza diverse soluții de utilizare și de compatibilitate. Mai multe companii auto testează acești carburanți de sinteză, dar două mari probleme există: sunt scump de produs și nu se pot fabrica în cantitate foarte mare.

Logo StellantisFoto: Jonathan Weiss, Dreamstime.com
Reamintim că Germania a presat și, după un lobby puternic, a reușit să obțină ce a dorit: și după 2035 vor putea fi vândute mașini cu motor termic în Europa, dar să fie propulsate de carburanți sintetici.
Stellantis testează compatiblitatea acestor e-carburanți cu 28 de tipuri de motoare cu combustie internă produse din 2014 până în prezent, scopul fiind de a găsi moduri de reducere a emisiilor de CO2 și, simultan, de a permite mașinilor cu combustie internă să fie vândute și după 2035.
Mai ales marile companii petroliere lucrează la dezvoltarea e-fuels, un exemplu fiind Saudi Aramco, care a demarat un parteneriat amplu cu Renault. Foarte recent, giganții Chevron și Exxon Mobil au spus că testează pe vehicule diverse tipuri de carburanți de sinteză, dar au precizat că pentru ca acești carburanți să ajungă să coste mai puțin va fi nevoie de subvenții guvernamentale.
Grupul Stellantis spune că a pus la punct un protocol riguros pentru a se asigura că acești…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro