Războiul din Ucraina a oferit indirect României șansa să găzduiască o uzină auto mare: investiția de 650 milioane euro a Nokian Tyres. A fost o potrivire rară, fiindcă nordicii erau în pragul dezastrului, după ce s-au retras din Rusia, consecința fiind că producția mondială a companiei a scăzut cu 80%. De ce au ales Oradea și nu Debrețin? Ce spune șeful Nokian Tyres despre robotizarea de la Oradea și despre ideea extinderii uzinei în viitor?

Pe santierul Nokian Tyres OradeaFoto: Vlad Barza / HotNews.ro

Oradea nu va fi o „copie” a fostei fabrici din Rusia, ci ceva complet diferit

Puține companii auto mari au fost așa de grav afectate de războiul din Ucraina cum a fost Nokian Tyres. Compania producea anual 19 milioane de anvelope pentru autoturisme, iar 80% din producție era realizată în Rusia.

La fel precum alte companii occidentale, și Nokian Tyres a fost nevoită să iasă de pe piața rusă, a făcut acest lucru în 2023, costurile au trecut de 300 milioane euro și capacitatea de producție s-a prăbușit spre 7 milioane de anvelope/an.

Foto Vlad Barză

Finlandezii erau în fața unei decizii rapide: era nevoie de o nouă uzină care să compenseze măcar parțial pierderile mari de producție din Rusia; au fost analizate 40 de amplasamente din câteva țări din regiune, iar câștigător a ieșit orașul Oradea.

„Am ieșit din Rusia, am vândut operațiunile, dar nu încercăm să recreăm în Oradea fosta noastră…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns