La începutul inspecției fiscale, inspectorii ANAF trebuie să prezinte legitimația de inspecție, precum și ordinul de serviciu.

ANAF – FiscFoto: Hotnews / Florin Barbuta

Reamintim faptul că inspecția fiscală se desfășoară, de regulă, la sediul ANAF, dar la solicitarea motivată a celui verificat (contribuabil) se poate realiza la sediul său.

Un ordin în acest sens a fost publicat în Monitorul oficial.

Dacă se face la sediul ANAF, prezentarea legitimațiilor și a ordinului se serviciu se face direct, iar faptul că au fost arătate documentele va fi scris într-o minută care va conține, printre altele, și data, ora, semnăturile etc.

Mai există și situația în care prezentarea se va face prin comunicare la distanță (VIDEO). Se consideră a fi tot de la sediul ANAF.

Contribuabilul va fi anunțat prin Spațiul Privat Virtual cu cel puțin 48 de ore înainte că trebuie să se conecteze online. Echipa de inspecția va solicita acordul contribuabilului pentru înregistrarea întâlnirii.

Dacă îți vei da acordul, în fața camerei web vor fi prezentate legitimațiile de inspecție și ordinul. Cel puțin 10 secunde va fi în fața camerei fiecare document.

Înregistrarea întâlnirii va fi salvată și stocată de echipa de inspecție.

Dacă nu ești de acord să fii înregistrat, atunci inspectorii vor întocmi o minută. Aceasta va fi semnată electronic și se va transmite în format PDF.

În situația în care inspecția se face la…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns