Producătorii auto colectează cantități uriașe de date despre șoferii și pasagerii mașinilor lor, unele dintre ele strângând informații inclusiv despre activitățile sexuale din interiorul autoturismului, afirmă un nou raport citat de Politico.

Masini la un showroomFoto: Lee Jin-man / AP / Profimedia
Fundația Mozilla afirmă în raportul pe care l-a publicat miercuri după o analiză efectuată asupra 25 de branduri de autoturisme și 15 producători auto că Nissan susține că poate vinde brokerilor de date informații despre activitățile sexuale ale șoferilor și pasagerilor, inteligența lor și starea de sănătate a acestora.
Aceste informații pot fi de asemenea puse la dispoziția autorităților sau a altor companii.
Volkswagen în schimb susține că poate înregistra vocile șoferilor pentru a le crea un profil prin care să fie țintiți cu reclame ale unor produse și servicii pe care și le-ar putea dori. În esență, ceea ce fac Facebook, Google și alte companii și platforme online, doar că în cazul de față cel care culege datele nu este browser-ul folosit, ci autoturismul.
„Cantitatea de date pe care acești producători auto au declarat fățiș că le pot colecta a fost șocantă”, afirmă Jen Caltridger, unul dintre cercetătorii care au redactat raportul publicat de Fundația Mozilla, organizația nonprofit care deține și compania ce produce browser-ul Firefox.
„Este ca și cum nimeni nu i-a înfruntat…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro