Adrian Benta - consultant, Foto: StartupCafe.ro

Adrian Benta – consultant, Foto: StartupCafe.ro

Dacă firma a fost declarată inactivă fiscal ori autoritățile fiscale au anulat din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA trebuie să știe câteva lucruri, iar un ordin în acest sens a apărut recent în Monitorul oficial (OpANAF 1399/2024). Consultantul fiscal Adrian Bența a făcut o scurtă analiză a acestuia.

Din perspectiva fiscală există obligații pentru aceste categorii de contribuabili:

Aceste obligații constau în:
• colectarea de TVA pentru livrări de bunuri și prestări de servicii, dacă tranzacțiile sunt taxabile, și pe cale de consecință se vor înregistra și venituri;
• se amână deducerea TVA de la achiziții efectuate în această perioadă, iar cheltuielile sunt considerate nedeductibile până la momentul reactivării din punct de vedere fiscal sau până la momentul reînregistrării în scopuri de TVA.

Din perspectiva TVA aceste proceduri ce încalcă principiul neutralității TVA conduce la o obligație de plată de TVA din perspectiva legiuitorului din România, spune Bența.

Consultantul fiscal precizează că plata TVA trebuie realizată până pe data de 25 a lunii următoare, iar formularul de declarare a TVA de plată este Declarația 311.

OpANAF nr. 1399 din 2024 stabilește o procedură pe care o va urmări organul fiscal, iar…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns