România a avut un an 2023 foarte bun pentru mașinile 100% electrice, dar 2024 este mai slab. Un studiu Roland Berger arată că a crescut numărul românilor care sunt mulțumiți de infrastructura de încărcare, însă rămân o serie de probleme, dincolo de viteza medie de încărcare.
România stă ceva mai bine la capitolul rețea de încărcare pentru electrice
„România are cea mai ridicată rată de adopție a vehiculelor pur electrice din Europa Centrală și de Est, dar există în continuare potențial semnificativ de creștere, situându-se totuși sub media europeană și cea globală”, susține Szabolcs Nemes, Managing Partner în cadrul Roland Berger România.
„Piața vehiculelor electrice se confruntă în prezent cu o serie de provocări, inclusiv în ceea ce privește costurile cu energia, inflația, reducerea sau chiar eliminarea subvențiilor guvernamentale acordate în diferite țări, accesibilitatea mai redusă în raport cu mașinile tradiționale sau preocuparea consumatorilor referitoare la numărul încă redus de stații de încărcare. Cu toate acestea, considerăm că perspectivele pe termen mediu și lung rămân optimiste”, a mai declarat Szabolcs Nemes.
Infrastructura de reîncărcare electrică din România a continuat să se extindă, numărul de locații publice de încărcare crescând cu aproximativ 50%. Numărul mediu de vehicule electrice per punct public de încărcare, de 14,2, s-a menținut ușor peste…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro