Anul trecut a fost unul foarte bun pentru mașinile full-electrice în România, cu peste 15.000 de unități, iar vânzările vor crește în anii următori, însă ritmul va fi mult încetinit de faptul că ecotichetul din Rabla Plus va fi de 5.000 de euro, în loc de 10.000 euro. Cât de mult se modifică estimările? De ce mașina electrică nu este în criză?
Pe străzile și șoselele din România sunt mai bine de 45.000 de electrice, dintre care 15.300 au venit anul trecut. Aproape 40% dintre electricele din România sunt Dacia Spring, iar alte modele care stau bine sunt Tesla Model Y, Renault Zoe și Tesla Model 3.
România avea printre cele mai mari subvenții din Europa pentru cei care își iau electrice, dar din 2024 se vor înjumătăți și acesta este trendul: ca subvențiile să fie reduse, măcar puțin, iar în unele cazuri, nu foarte multe, să fie eliminate.
Vor mai cumpăra românii mașini full-electrice după ce subvenția Rabla Plus este înjumătățită? Da, dar nu așa de multe, ar fi un răspuns pe scurt, iar vânzările vor fi mai mari de la an la an. Prognozele APIA (Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România), indică o creștere pentru întreg anul 2024 cu 25%, spre un total de 19.100 unități. În 2023 piața a crescut cu 41%.
Pentru majoritatea românilor, mașinile electrice sunt prea scumpe și au autonomie prea mică. Mulți stau la bloc, iar încărcarea este o problemă. Și autonomia este un…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro