Mulți antreprenori trimit uneori facturile în SPV cu mici greșeli legate de sediu, sume, ori produse. Din acest motiv, ei încearcă să le corecteze, dar procedura este una singură: stornarea. În cadrul unui webinar ANAF pe tema e-Factura, două angajate ale instituției au răspuns la multe întrebări, o mare parte dintre ele făcând referire la aceste situații.

1. Am primit o sesizare din partea unui client căruia inițial i-am transmis o factură de prestări servicii tip B2B prin email sub formă de înștiințare emitere factură și în aceeași dată (a emiterii) am încărcat factura în SPV. Eu am primit codul de încărcare și semnătura electronică pentru respectiva factură fără erori de transmitere, dar destinatarul susține că nu a primit-o în SPV nici la 30 de zile de la data încărcării în RO e-Factura. Este posibilă o astfel de situație? Dacă da, destinatarul mai poate înregistra în contabilitate respectiva factură dacă eu în calitate de emitent i-am transmis fișierul ZIP aferent încărcării în SPV?

ANAF: Din punctul lui de vedere, se înregistrează la momentul la care o primește în SPV. Faptul că i-ați trimis acel fișier ZIP nu este o procedură tocmai corectă. Recomandarea ar fi să verificați dvs. să nu o fi transmis dintr-o eroare prin Testul de pe autentificare certificat. Recomandarea este să o transmiteți pe rubrica de autentificare RO e-Factura.

2. Marfa trebuie pusă în vânzare anterior…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns