Războiul din Ucraina a oferit indirect României șansa să găzduiască o uzină auto mare: investiția de 650 milioane euro a Nokian Tyres. A fost o potrivire rară, fiindcă nordicii erau în pragul dezastrului, după ce s-au retras din Rusia, consecința fiind că producția mondială a companiei a scăzut cu 80%. De ce au ales Oradea și nu Debrețin? Ce spune șeful Nokian Tyres despre robotizarea de la Oradea și despre ideea extinderii uzinei în viitor?

Oradea nu va fi o „copie” a fostei fabrici din Rusia, ci ceva complet diferit

Puține companii auto mari au fost așa de grav afectate de războiul din Ucraina cum a fost Nokian Tyres. Compania producea anual 19 milioane de anvelope pentru autoturisme, iar 80% din producție era realizată în Rusia.

La fel precum alte companii occidentale, și Nokian Tyres a fost nevoită să iasă de pe piața rusă, a făcut acest lucru în 2023, costurile au trecut de 300 milioane euro și capacitatea de producție s-a prăbușit spre 7 milioane de anvelope/an.

Foto Vlad Barză

Finlandezii erau în fața unei decizii rapide: era nevoie de o nouă uzină care să compenseze măcar parțial pierderile mari de producție din Rusia; au fost analizate 40 de amplasamente din câteva țări din regiune, iar câștigător a ieșit orașul Oradea.

„Am ieșit din Rusia, am vândut operațiunile, dar nu încercăm să recreăm în Oradea fosta noastră prezență în Rusia, ci construim ceva cu totul nou, cu totul diferit,…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns