Pierderile de locuri de muncă ale furnizorilor europeni de piese auto s-au dublat în 2024, deoarece încetinirea industriei auto de pe continent a lovit soarta lanțului său de aprovizionare și de producție.
Analiza Asociației Europene a Furnizorilor de Automobile (Clepa) pentru Financial Times a arătat că peste 30.000 de locuri de muncă au fost tăiate în industrie în 2024, comparativ cu puțin peste 15.000 în 2023.
Crearea de locuri de muncă a încetinit, de asemenea, și au existat peste 58.000 de pierderi nete de locuri de muncă în întreaga industrie din Europa în 2020-2024.
Fabricile, de la producătorul francez de anvelope Michelin până la producătorul german Bosch, au anunțat mii de reduceri de locuri de muncă în ultimul an, deoarece vânzările de vehicule noi ale producătorilor europeni au scăzut constant, lăsând furnizorii cu o capacitate în exces și cu puține perspective de redresare a vânzărilor.
În timp ce companiile mai mari au tăiat locuri de muncă și au închis fabrici, unele întreprinderi mai mici au intrat în faliment sau au declarat insolvență.
„Dacă nu mai există o creștere pentru producătorii europeni, nu există nici o creștere pentru producătorii lor de echipamente”, a declarat Alexandre Marian, director la consultanța AlixPartners.
Furnizorii de piese auto angajează direct aproximativ 1,7 milioane de oameni în UE
Scăderea cererii a urmat pandemiei de Covid-19,…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro