Niciodată în istoria sa de 20 de ani, Programul Rabla nu a fost urmat de așa de multe controverse și de amânări. De mai mult de jumătate de an se discută despre el, subvenția pentru electrice a fost mult scăzută, iar Rabla 2025 a început abia pe 30 septembrie, dată la care în alți ani se afla deja spre final. Mai mult de 10.500 de oameni s-au înscris în program marți, dintre care peste 3.000 pentru electrice și hibride.

Fondurile pentru mașinile cu motor termic s-au terminat în 13 minute de la lansare și aproape 7.300 de oameni s-au înscris. Foarte mulți nu au mai prins loc și nici nu este de mirare, fiindcă cea mai mare parte din bugetul Rabla (60%) se duce către mașini electrice și hibride și niciodată bugetul nu a fost așa de mic pentru cei care vor să-și ia mașini pe benzină și GPL. Spre comparație, în cel mai bun an pentru Rabla s-au cumpărat 62.000 de mașini noi pe benzină, motorină și GPL (în 2010).

Pentru mașinile electrice și hibride, în primul sfert de oră s-au înscris 2.000 de oameni, iar până la ora 15.30 erau 3.251 înscriși pe platforma AFM, fiind folosite peste jumătate dintre fonduri, arată datele de pe site-ul Administrației Fondului pentru Mediu.

Bugetul-record promis a devenit de 3 ori mai mic

În general, programul Rabla începea în martie sau aprilie, însă 2025 a bătut orice record, fiindcă erau necesare tăieri de bugete, alegerile prezidențiale s-au ținut în mai,…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns