Pentru prima dată în ultimele patru decenii, cererea de zahăr a scăzut la nivel mondial, conform unor estimări făcute de firma de servicii de aprovizionare Czarnikow Group, citată de Bloomberg.
Cel mai mare efect asupra consumului l-a avut închiderea, în aproape toate țările din lume, a restaurantelor, arenelor sportive şi cinematografelor, adică exact locurile în care se consumau în cantități mari mâncăruri și băuturi ce conțin un procent mare de zahăr.
Fenomenul este explicat foarte clar de Ben Seed, analist la Czarnikow: „Dacă mergi la cinematograf, este probabil că vei consuma un litru, poate chiar mai mult, de băuturi carbogazoase în timp ce te uiţi la un film, dar nu credem că oamenii vor bea un litru de băuturi carbogazoase în timp ce se uită la Netflix“.
Scăderi ale vânzărilor pentru Coca-Cola, Pepsi-Cola și Nestle
Direct legată de reducerea cererii de zahăr este scăderea vânzărilor unor mari producători de băuturi răcoritoare şi dulciuri, precum Coca-Cola Co. şi Nestle SA.
Astfel, în primele trei săptămâni din luna aprilie, vânzările Coca-Cola au scăzuseră cu aproximativ 25%. În plus, compania se aşteaptă ca impactul pandemiei asupra rezultatelor sale în trimestrul al doilea să fie unul semnificativ.
Nici rivalul Coca-Cola, firma PepsiCo Inc., nu stă mai bine. Compania se așteaptă, de asemenea, la scăderea cifrei de afaceri în trimestrul al doilea.
Nestle este o altă companie puternic afectată, ale cărei produse conțineau o cantitate serioasă de zahăr.
Ca urmare a acestor factori, compania Czarnikow estimează o scădere a consumului de zahăr pe plan mondial cu 1,2%. Analiştii guvernului american şi cei ai băncii Citigroup Inc preconizează și ei scăderea cererii.
Concurs cu premii în bani, oferite în luna iunie de site-ul nostru – Află cum poți să câștigi