Acțiunile Facebook au pierdut aproximativ 10% din valoarea de pe bursă, ca urmare a boicotului inițiat de numeroase companii internaționale. Sub deviza Stop hate for profit (Oprește ura pentru profit), acestea au decis să renunțe, temporar, la publicitatea pe rețeaua socială.

stop hate for protif

În paralel cu protestele împotriva rasismului, mai multe organizații civile americane le cer companiilor, în ultimele săptămâni, să boicoteze Facebook și Instagram. Reprezentanții acestor organizații susțin că platformele de social media câștigă bani difuzând mesaje ale urii și cer Facebook să ia o poziție mai dură față de conținutul rasist de la platforma sa.

Unul dintre primele branduri care au răspuns apelului este The North Face, urmat de Patagonia și de brandul de înghețată Ben&Jerry’s.  Apoi s-au alăturat și Unilever, Starucks și Coca Cola. Microsoft, Vans și Sony sunt cele mai recente companii mari care s-au alăturat boicotului.

Unilever nu va mai plăti reclame pe Facebook, Instagram sau Twitter până la sfârșitul acestui an, în timp ce Coca Cola a luat o pauză de 30 de zile. Reprezentanții Starbucks au transmis că vor lucra cu rețelele sociale și cu organizațiile pentru drepturile civile pentru a descoperi cum poate contribui, iar până atunci va opri publicitatea plătită.

 

Schimbările anunțate de Zuckerberg

Fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, a anunțat o schimbare de politică. Astfel, reclamele care etichetează unele grupuri de oameni ca amenințări de adresa sănătății sau a securității vor fi interzise, în contextul în care Facebook vrea să protejeze mai bine grupurile de migranți în fața mesajelor care i-ar portretiza drept inferiori.

De asemenea, unele mesaje pe care platforma le consideră cu valoare de știri, chiar dacă nu îndeplinesc regulile, vor putea fi publicate, dar trebuie să anunțe că nu respectă politica Facebook. Aici este vorba despre afirmațiile politicienilor. Astfel, Zuckerberg previne pierderea rolului de platformă de știri.

De menționat faptul că Facebook nu depinde nici pe departe de veniturile de la marile companii. Rețeaua de socializare are 8 milioane de agenți de publicitate și un venit din reclame de peste 60 de miliarde de euro. Top 100 cei mai mari publicitari reprezintă doar 6% din venitul de marketing al rețelei de socializare.

Lasă un răspuns