Uber Technologies a lansat un serviciu care oferă autorităților publice un acces facil la date referitoare la șoferii și clienții acestora care au intrat în contact cu o persoană infectată cu noul coronavirus, au anunțat oficiali ai companiei.

Serviciul, oferit gratuit, ar putea ajuta la îmbunătățirea imaginii companiei de ride-hailing care a lansat recent o nouă campanie publicitară pentru a scoate în evidență politica ”No Mask, No Ride” (Nu ai mască, nu călătorești) în Statele Unite.

Serviciul, care se adreseză oficialilor guvernamentali din sectorul sănătății din toate țările unde desfășoară activități Uber, oferă date despre cine a folosit serviciul Uber și când și permite agențiilor de sănătate să ceară utilizatorilor afectați să intre în carantină, au explicat reprezentanții Uber. Informațiile despre o persoană pot fi accesate în câteva ore, compania considerând că boala Covid-19 este o urgență care implică pericol, moarte sau o traumă fizică serioasă. În timp ce Uber a oferit astfel date de mai multe luni, acestea nu au fost folosite în multe dintre focarele din Statele Unite.

Datele de ride-hailing ar putea juca un rol important în acest efort, au spus oficiali și experți din domeniul sănătății, pentru că identifică un număr mare de oameni din afara cercului social al unei persoane infectate.

Lasă un răspuns