A fost lansat Monitorul prețurilor produselor alimentare, o platformă online care le permite consumatorilor români să afle prețurile practicate de principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare. Pe site-ul lansat de Consiliul Concurenței sunt afișate informații despre aproximativ 30 000 de produse comercializate în peste 1 700 de magazine.
Prin intermediul platformei, consumatorii pot identifica atât magazinele disponibile în zona în care se află, magazinele în care sunt disponibile produsele pe care doresc să le achiziționeze, precum și prețurile practicate de acestea.
Până în acest moment, lanțurile de magazine care participă la proiect sunt Carrefour, Kaufland, Penny, Selgros, Mega Image, Lidl, Cora si Auchan.
„Începând de astăzi avem platforma Monitorul prețurilor în formula completă. Dacă până acum putea fi accesat doar Monitorul prețurilor carburanților, de astăzi, consumatorii pot verifica atât prețurile alimentelor, dar și ale carburanților, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la locațiile fizice ale magazinelor, respectiv ale benzinăriilor.
Practic, au la îndemână un instrument pe care îl pot folosi pentru a-și planifica cumpărăturile și alimentarea, fără a avea surprize atunci când ajung la magazin sau la benzinărie. Vor ști care dintre comercianți are cea mai buna ofertă, precum și suma de bani pe care o vor cheltui, deoarece au calculat-o în prealabil“, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Adresa platformei este https://www.monitorulpreturilor.info/