Într-un clasament referitor la procentul din cheltuielile de consum pe care gospodăriile din Uniunea Europeană îl alocă pentru produse şi servicii culturale, în anul 2015 (ultimul an pentru care sunt disponibile date), România se află pe antepenultimul loc din Europa, mai rău stând doar Bulgaria și Cipru.

consum de cultura romania

Astfel, un român alocă, pentru cultură, doar 1,8% din totalul cheltuielilor sale. În Cipru, procentul este de numai 1,7%, pentru ca bulgarii să fie recordmenii negativi, cu 1,6%.

La polul opus, pe primul loc este Suedia, unde ponderea produselor şi serviciilor culturale în cheltuielile de consum ale gospodăriilor a fost de 5%.

Conform datelor publicate de Eurostat, preţurile serviciilor culturale (cinematografe, muzee, teatre, librării, grădinii zoologice, taxa radio tv) în Uniunea Europeană au crescut, în medie, cu 1,7% pe an în perioada 2010 şi 2018, însă în trei state membre aceste preţuri au scăzut iar cele mai mari reduceri au fost înregistrate în România (minus 1,5% pe an în medie). După cum vedem însă, aceste reduceri nu i-au convins pe români să prefere teatrul bodegii sau librăria televizorului.

 

 

Ai avut probleme cu produsele cumpărate de la un magazin? Un vânzător te-a tratat cu lipsă de respect? Împărtășește-ți experiența pe YesComment.ro! Intră aici, înregistrează-te și povestește întregii țări experiența prin care ai trecut!

Lasă un răspuns