În urma abaterilor descoperite de Protecția Consumatorilor în magazinele Carrefour, a avut loc o întâlnire între reprezentanții ANPC și cei ai conducerii lanțului de supermarketuri. La întâlnire a participat inclusiv Jean Richard de Latour, CEO Carrefour.

magazine carrefour inchise

Preşedintele ANPC Horia Constantinescu a declarat că reprezentanții firmei au promis supravegherea îndeaproape a întregului proces de îndreptare a celor constatate. Abaterile descoperite în magazinele Carrefour au fost următoarele:

– expunerea spre comercializare a diferitelor sortimente de preparate culinare, în vitrine neigienizate corespunzător, la temperaturi mai mici de +60 grade C;

​- utilizarea de ustensile, tocătoare, cu grad de uzură avansat la zona de preparate culinare;

​- nu au fost respectate condițiile tehnice pe timpul manipulării, depozitării și desfacerii produselor;

​- utilizarea de aparate (cuptoare) insuficient igienizate, congelator mobil neigienizat în zona garniturilor și lighene de material plastic nerecomandat în alimentația publică, cuțite cu mâner din plastic, paviment deteriorat în zona sifonului;

​- nerespectarea temperaturii de depozitare la carnea de pui refrigerată, impusă de producător, de 0-4 grade C, în realitate fiind temperaturi de 6,4-8,5 grade C;

​- lipsa informării corecte asupra termenului de valabilitate la preparatele culinare și la comercializarea peștelui refrigerat;

​- neconcordanță între gradul de prospețime și afișarea categoriei de calitate conform documentelor prezentate.

Având în vedere deficiențele constatate în urmă acțiunilor de control, operatorului economic i s-a recomandat să realizeze, la nivel de țară, următoarele recomandări în termen de maxim 48 ore:

​ – expunerea spre comercializare a diferitelor sortimente de preparate culinare în vitrine curate, cu zone subadiacente fără a avea resturi organice sau rugină;

​- se vor respecta temperaturile impuse de legislația în vigoare, la raionul de gastronomie (masă caldă, masă rece); de asemenea la expunerea în vederea comercializării a peștelui și a produselor piscicole, astfel încât temperatura să fie uniformă în masă de produs;

​- se va pune un accent deosebit pe respectarea condițiilor de temperatură la recepția peștelui și a cărnii, atât proaspătă cât și congelată, în mod special la recepția peștelui refrigerat prin menținerea acestuia în ambalajele de transport care să aibă asigurată cantitativ gheață;

​- operatorul economic trebuie să se asigure că nu există întreruperi ale temperaturii prin verificarea în prealabil și a termogramelor mașinilor de transport;

​- se vor solicită furnizorilor documente din care să rezulte data durabilității minimale susținută de: buletine de analiză pe loturi și a tuturor documentelor cu caracter facultativ;

​- informarea consumatorilor la locul de comercializare al peștelui refrigerat și preparatelor culinare se va realiza ținându-se cont de categoria de prospețime a peștelui;

​- în cazul preparatelor culinare și a peștelui proaspăt, se va face informarea asupra termenului de valabilitate de 24 ore;

​- existența unui calendar rezonabil de înlocuire a componentelor cu uzură morală, peste cea prevăzută în mod normal de producător;

​- dotarea corespunzătoare a liniilor de gastronomie, înlocuirea ustensilelor din raionul gastro.

​Dacă operatorul economic nu va înțelege să ducă la îndeplinire recomandările din procesele verbale, acestea vor constitui abateri repetate la nivelul oricărui punct de lucru, ceea ce va duce, potrivit ANPC,  la propunerea aplicării unor sancțiuni complementare.

 

Lasă un răspuns