Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) popularizează campania europeană privind rechemarea de la consumatori a produselor periculoase.

anpc

Comisia Europeană împreună cu Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OECD) au lansat o campanie cu privire la cerințele de siguranță ale UE pentru produsele introduse pe piață, intitulată Campanie de conștientizare la nivel mondial privind rechemarea de la consumatori a produselor periculoase.

În conformitate cu legislația Uniunii Europene, operatorii economici trebuie să se asigure că produsele pe care le introduc pe piață sunt sigure. Dacă un operator economic descoperă că unul dintre produsele sale este periculos, trebuie să ia măsuri pentru a preveni vătămarea consumatorilor. Aceasta poate necesita rechemarea produsului care este deja în proprietatea consumatorilor.

Rechemările de produse periculoase sunt importante pentru protejarea consumatorilor ținând cont că, în unele situații, poate fi salvată chiar viața acestora!

Totodată, Comisia Europeană a făcut câteva recomandări consumatorilor și operatorilor economici:

Sfaturi pentru consumatori

  • Dacă observați că un produs este rechemat de comerciant, verificați dacă îl aveți acasă. Anunțati-vă familia și prietenii.
  • Dacă dețineți un produs rechemat de comerciant, încetați imediat să îl utilizați pentru a evita răul pe care l-ar putea produce pentru tine și familia dvs. Urmați instrucțiunile de retragere pentru a obține înlocuirea produsului, repararea acestuia sau rambursarea costului acestuia.
  • Când cumpărați un produs, înregistrați-l ori de câte ori este posibil, pentru a putea fi contactat în cazul unei eventuale probleme.
  • Verificați alertele de siguranță a produselor de pe Portalul CE pentru siguranța produselor pentru a vedea ce produse nu ar trebui să fie comercializate.

Sfaturi pentru operatorii economici

  • Dacă unul dintre produsele dvs. este periculos și este deja în proprietatea clienților dvs., asigurați-vă că îl rechemați imediat. Arătați că vă pasă!
  • Când publicați o rechemare, descrieți în mod clar produsul și riscul. Dați instrucțiuni clare despre ce trebuie să facă în această situație consumatorii. Motivați-vă clienții să returneze produsul printr-o acțiunea de rechemare usor de parcurs și oferind stimulente.
  • Încurajați-vă clienții să înregistreze produsele pe care le achiziționează. Explicați că înregistrarea vă va permite să contactați consumatorii în cazul în care apare o problemă. Asigurați consumatorii că nu veți folosi datele lor personale într-un alt scop.
  • Verificați alertele de siguranță a produselor de pe Portalul CE pentru siguranța produselor pentru a vedea ce produse nu ar trebui să fie puse la vânzare.

Găsiți AICI lista cu retragerile voluntare de produse din 2019, în România.

 

Ai avut probleme cu produsele cumpărate de la un magazin? Un vânzător te-a tratat cu lipsă de respect? Împărtășește-ți experiența pe YesComment.ro! Intră aici, înregistrează-te și povestește întregii țări experiența prin care ai trecut!

 

Lasă un răspuns