Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat o serie de discuții cu reprezentanții furnizorilor de utilități publice, respectiv Distrigaz Sud Rețele, Engie România SA și Enel România etc. Informația apare pe site-ul oficial ANPC.
În urma centralizării, la nivel național, a sesizărilor primite de la consumatori au fost puse în discuție următoarele probleme:
- întârzieri nejustificate în efectuarea lucrărilor de execuție ale branșamentelor;
- întârzieri în realizarea branșamentelor din cauza relației dintre entitățiile emitente de avize;
- majorările facturilor făra o informare corectă, completă și precisă în prealabil a consumatorilor, majorări urmate de recalculări;
- necesitatea stabilirii unui grup de lucru la nivelul entităților implicate în domeniul furnizorilor de utilități.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a propus constituirea unui birou unic pe lângă consiliile locale din care să facă parte toate entitățile emitente de avize și autorizații ce vizează debranșarea/bransarea populației de la utilitați publice. De asemenea, ANPC a propus desemnarea unui reprezentant al fiecărui furnizor de utilități la nivel de județ în vederea urgentării soluționării sesizărilor consumatorilor.
„Această propunere a avut la baza proiectul pilot desfășurat la nivelul Județului Constanța în perioada 2018-2019 în cadrul căruia atât Consiliul Județean, cât și furnizorii de utilități din județul Constanța au realizat un grup eficient de lucru în folosul consumatorilor“, a precizat domnul Horia-Miron Constantinescu, Președinte ANPC.
Ai avut probleme cu produsele cumpărate de la un magazin? Un vânzător te-a tratat cu lipsă de respect? Împărtășește-ți experiența pe YesComment.ro! Intră aici, înregistrează-te și povestește întregii țări experiența prin care ai trecut!