Deși, după populație, Capitala reprezintă doar 10-15% din total, în București se află un sfert din totalul supermarketurilor și hipermarketurilor din România, iar situația stă la fel și în ceea ce privește vânzările anuale. Astfel, conform unor date analizate de zf.ro, cele 725 de supermaketuri și hipermarketuri din capitală au vânzări anuale de 3,5 miliarde de euro.

supermarket bucuresti

Magazinele din capitală au vânzări mai mari decât cele de provincie din două motive principale: salariul mediu este mai mare, iar rata șomajului mai mică.

Topul principalelor rețele de supermaketuri este și el diferit în București, față de situația generală înregistrată la nivel național.

Astfel, per ansamblul țării, topul este dominat de Kaufland, urmat de Carrefour și de Lidl.

În București însă, pe primul loc în top se află Mega Image, urmat de Carrefour și – la egalitate – de Auchan și Kaufland.

Pentru Mega Image sau Cora, București contribuie cu 75-80% la cifra de afaceri, în timp ce pentru Penny Marker sau Profi capitala nu reprezintă mai mult de 15%.

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.