Piața auto românească a avansat cu 9%, în primele zece luni ale lui 2019, iar cele mai importante creșteri le-au înregistrat vânzările de SUV-uri.
Astfel, între ianuarie și octombrie 2019 s-au vândut cu 24% mai multe SUV-uri, comparabil cu aceeași perioadă a anului trecut.
Pe segmentul mașinilor compacte, creșterea a fost de numai 6%, comparativ cu 2018.
La mașinile de clasă mică, vânzările cu crescut cu un procent de 13%.
Cea mai mare creștere, de 50%, a fost înregistrată de mașinile sport, însă volumul total al acestora este unul limitat. Datele sunt oferite de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
De altfel, Duster, SIV-ul produs de Dacia, stă foarte bine la vânzări și pe plan european. Dacia Duster a urcat pe primul loc în Europa în topul vânzărilor SUV-urilor mici, cu un număr de total de 166 225 de mașini înmatriculate între ianuarie și septembrie 2019.