Practicile înșelătoare folosite de supermarketurile Penny pentru a atrage clienții sau pentru a-și spori vânzările au făcut obiectul unui litigiu între reprezentanții supermarketului amintit și Oficiul pentru Protecția Consumatorului. Judecătorii au dat câștig de cauză Oficiului.

penny practici inselatoare

Totul a pornit de la o amendă de 7 000 de lei – deja achitată pe jumătate – pentru folosirea de practici comerciale înșelătoare. Amenda a fost aplicată de inspectorii de la Protecția Consumatorilor după un control efectuat în vara 2018. Penny a dat în judecată OPC Vaslui și a solicitat anularea acestei amenzi, susținând că nu a folosit astfel de practici.

Însă atât Judecătoria Vaslui, cât Tribunalul au menținut amenda aplicată supermarketului Penny. Controlul care a facut obiectul prezentului litigiu a avut loc în vara anului 2018.

 

În ce constă practica înșelătoare

La data respectivă, inspectorii OPC au constatat că în supermarketul Penny se utilizează o practică comercială  considerată ca fiind acţiune înşelătoare cu scopul de a induce în eroare consumatorul.

Operatorul economic a fost depistat că avea scoase la vânzare produse la diverse oferte de genul 2+1 gratis (un produs gratuit la fiecare trei produse cumpărate) sau 5+1 gratis (un produs gratuit la fiecare șase produse cumpărate)

Problema este însă că produsele respective nu erau vândute în magazin şi individual, astfel încât clienţii să poată realiza dacă e mai avantajos să cumpere mai multe produse sau unul singur din respectiva gama.

Reducerile respective erau la pachete promoţionale de bere, salam şi periuţe de dinţi,,puse în vânzare în magazin, fără ca acestea să poată fi achiziţionate și la bucată.

 

Motivația Tribunalului Vaslui

„Tribunalul nu va primi această critică, întrucât apelanta nu a fost sancţionată pentru modul în care au fost ambalate produsele, ci pentru faptul că nu exista în magazin şi produsul individual, astfel încât un cumpărător care dă dovadă de o diligenţă medie să poată să aibă o reprezentare a beneficiului efectiv obţinut prin cumpărarea produselor ofertate, în raport cu produsul individual. Nu s-a reţinut în sarcina apelantei că nu a intervenit asupra ambalajului producătorului, întrucât în discuţie nu este o astfel de chestiune. Practic, ori de câte ori producătorul oferă astfel de produse promoţionale este obligaţia distribuitorului de a se asigura că în magazinul său există şi produsul individual, ceea ce apelanta nu a făcut“ au decis judecătorii de la Tribunalul Vaslui.

 

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.