În februarie 2020, românii au cumpărat 8 836 de mașini noi, o cifră cu 26,8% mai mică, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut. Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat o scădere chiar mai accentuată, ajungând la sub 2 200 de unități, cu 46% mai puțin decât în februarie 2019.
Dacă anul trecut piața auto din România a fost una din cele mai performante la nivel european, la început de 2020 lucrurile s-au schimbat total. Acum, scăderea de pe piața locală este mai mare decât cea generală europeană.
În ciuda scăderii, Dacia rămâne lider autoritar al vânzărilor, cele 2 174 de autoturisme vândute fiind mult peste orice concurență. Pe al doilea loc se află Skoda, cu Skoda (794 de unități, o scădere de 3%) și Volkswagen (715 unități, o scădere cu 13%).
Renault a vândut 685 de unități, reprezentând o scădere cu 22%, iar pe locul al cincilea se află Hyundai, cu 664 de unități înmatriculate, în creștere cu aproape 7%.
În total, românii au înmatriculat în ianuarie și februarie un număr de 21 325 de mașini noi, în scădere 18.05% față de primele două luni din 2019.
La început de an, Dacia avut probleme și în Regatul Unit. Compania românească a vândut, în februarie 2020, un număr de 823 de autovehicule pe piața britanică, ceea ce reprezintă o scădere de 18,35% față de cele 1 008 mașini înmatriculate în februarie 2019. Detalii aici
Concurs cu premii în bani pe site-ul nostru. Află cum poți să câștigi!