Deși câteva magazine au anunțat plafonarea prețurilor la alimente și produse de bază, criza provocată de coronavirus va duce la o creștere a prețurilor în viitor și la rărirea promoțiilor de la raft.
Potrivit informațiilor prezentate într-un raport realizat de către Departamentul pentru Agricultură al SUA pe baza informațiilor din piață și a celor din mass-media, majoritatea procesatorilor români din industria alimentară dispun de resurse pentru a livra suficientă marfă magazinelor pentru următoarele trei luni, însă costurile lor de producție sunt în creștere.
Din cauza costurilor logistice și de ambalare mai mari, unii producători de mâncare se așteaptă la o creștere a costurilor de operare cu 5-10%, iar efectele se văd deja în magazine. Promoțiile vor fi suspendate în rândul produselor alimentare, iar prețurile vor începe să crească din nou la cele mai căutate produse.
Mai mult, viitorul cumpărăturilor ar putea fi afectat de criză și din perspectiva faptului că tot mai mulți angajați au intrat în șomaj tehnic sau și-au pierdut locurile de muncă. “Pe măsură ce procesatorii încearcă să refacă stocurile de ingrediente, își exprimă îngrijorarea cu privire la cererea redusă ce se prefigurează pentru următoarele două-trei luni”, se precizează în același raport.
Concurs cu premii în bani pe site-ul nostru. Află cum poți să câștigi!