Telekom România a realizat, între 23 și 29 aprilie, un sondaj de opinie online, încercând să afle cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor români în timpul stării de urgență și cum e de așteptat să se schimbe obiceiurile de consum, pe termen lung.
Platformele folosite pentru munca de acasă
Conform sondajului Telekom, peste 34,7% dintre respondenţi lucrează de acasă, în această perioadă. Ei folosesc următoarele platforme, pentru comunicarea cu echipele lor:
- Skype (22,9% dintre respondenţi);
- Zoom, cu 20,6% din răspunsuri;
- Microsoft Teams, cu 11,9%;
- Google Hangouts cu 11,5;
- Skype for business, cu 7,6%;
- WhatsApp, cu 5,6%.
Rețele de socializare preferate
Facebook rămâne rețeaua de socializare preferată a românilor, în timp ce Twitter nu reușește, nici în această perioadă, să devină mai popular în România. Iată cum arată topul:
- Facebook este platforma de socializare preferată de 35,5% dintre respondenți;
- YouTube (28,9%);
- Instagram (11,2%);
- TikTok (6%);
- Pinterest (4,8%);
- Reddit (4,7%);
- LinkedIn (4,2%);
- Snapchat (3,7%);
- Twitter cu (2,8%).
Servicii de telecomunicații folosite
Internetul depășește telefonia mobilă, în topul modalităților preferate de comunicare. iată cum arată acesta:
- Internetul este cel mai folosit serviciu de comunicaţii de 38,6% dintre respondenţi.
- telefonia mobilă este preferată de un procent de 34,4%;
- televiziunea este preferată de 24,3% dintre români;
- telefonia fixă este preferată doar de 0,7% dintre respondenți.
Activitățile de petrecere a timpului acasă
Modul de petrecere a timpului liber s-a schimbat radical, în ultimele șase săptămâni. Conform sondajului online realizat de Telekom, topul activităților preferate de către români este următorul:
- 72% îşi petrec timpul liber având activități cu familia;
- 58% privesc seriale și filme;
- 31% învață lucruri noi;
- 23% fac sport în casă;
- 11% aleargă în imediata apropiere a locuinței;
- 7% au alte activități.