Telekom România a realizat, între 23 și 29 aprilie, un sondaj de opinie online, încercând să afle cum s-a schimbat comportamentul consumatorilor români în timpul stării de urgență și cum e de așteptat să se schimbe obiceiurile de consum, pe termen lung.

social media preferate de romani

Platformele folosite pentru munca de acasă

Conform sondajului Telekom, peste 34,7% dintre respondenţi lucrează de acasă, în această perioadă. Ei folosesc următoarele platforme, pentru comunicarea cu echipele lor:

  • Skype (22,9% dintre respondenţi);
  • Zoom, cu 20,6% din răspunsuri;
  • Microsoft Teams, cu 11,9%;
  • Google Hangouts cu 11,5;
  • Skype for business, cu 7,6%;
  • WhatsApp, cu 5,6%.



Rețele de socializare preferate

Facebook rămâne rețeaua de socializare preferată a românilor, în timp ce Twitter nu reușește, nici în această perioadă, să devină mai popular în România. Iată cum arată topul:

  • Facebook este platforma de socializare preferată de 35,5% dintre respondenți;
  • YouTube (28,9%);
  • Instagram (11,2%);
  • TikTok (6%);
  • Pinterest (4,8%);
  • Reddit (4,7%);
  • LinkedIn (4,2%);
  • Snapchat (3,7%);
  • Twitter cu (2,8%).

 

Servicii de telecomunicații folosite

Internetul depășește telefonia mobilă, în topul modalităților preferate de comunicare. iată cum arată acesta:

  • Internetul este cel mai folosit serviciu de comunicaţii de 38,6% dintre respondenţi.
  • telefonia mobilă este preferată de un procent de 34,4%;
  • televiziunea este preferată de 24,3% dintre români;
  • telefonia fixă este preferată doar de 0,7% dintre respondenți.

 

Activitățile de petrecere a timpului acasă

Modul de petrecere a timpului liber s-a schimbat radical, în ultimele șase săptămâni. Conform sondajului online realizat de Telekom, topul activităților preferate de către români este următorul:

  • 72% îşi petrec timpul liber având activități cu familia;
  • 58% privesc seriale și filme;
  • 31% învață lucruri noi;
  • 23% fac sport în casă;
  • 11% aleargă în imediata apropiere a locuinței;
  • 7% au alte activități.



Lasă un răspuns