Mișcarea anti-rasistă din Statele Unite ale Americii ia un avânt tot mai mare, provocând – direct sau indirect – schimbări în tot mai multe sectoare ale societății. După disputa provocată de retragerea temporară de pe platforma HBO a filmului clasic „Pe aripile vântului“, au urmat retragerea unor serii de figurine Lego, iar acum în prim-plan sunt ambalajele de orez și sirop.

ambalaje orez anti-rasism

Compania Mars, deținătoarea mărcii Uncle Ben’s, a decis, conform unei declarații citate de CNN, că „acum este momentul potrivit pentru ca marca Uncle Ben’s să evolueze, inclusiv identitatea sa vizuala, lucru pe care îl vom face. […] Încă nu știm care vor fi schimbările exacte și calendarul, dar evaluăm toate posibilitățile“.

Conform informațiilor apărute pe site-ul Uncle Ben’s, numele a fost folosit pentru prima dată în 1946, cu referire la un fermier de culoare care excela în cultivarea orezului. Imaginea bărbatului din logo este un „iubit chef și chelner din Chicago, pe nume Frank Brown“.

Totuși, se poate spune că imaginile evocă un servitor și că este folosit un titlu care reflectă modul în care albii din sudul Statelor Unite „au folosit cândva apelativele «unchiul» și «mătușa» pentru negrii în vârstă, deoarece refuzau să le spună «domnul» și «doamna».

Anterior, Quaker Oats a anunțat că retrage marca și sigla Aunt Jemima, care avea o vechime de 130 de ani. Compania deținută de Pepsi a oferit următoarele explicații: „Trebuie să aruncăm o privire asupra portofoliului nostru de mărci și să ne asigurăm că acesta reflectă valorile noastre și satisface așteptările consumatorilor noștri“.

Conagra, compania care produce siropul Mrs. Butterworth, a anunțat de asemenea că va efectua o revizuire completă atât a mărcii, cât și a ambalajelor. Într-o declarație, Conagra a recunoscut că „putem vedea că ambalajele noastre pot fi interpretate într-un mod care contravine valorilor noastre“.

Concurs cu premii în bani, oferite în luna iunie de site-ul nostru – Află cum poți să câștigi 

Lasă un răspuns

  1. Ridicolul atinge noi cote: L’Oreal renunță la „albire“ și „lumină“, termeni considerați rasiști – YesComment

    […] În urmă cu mai puțin de două săptămâni, compania Mars, deținătoarea mărcii Uncle Ben’s, a decis modificarea ambalajelor pentru orez și sirop, tot pentru a evita acuzații de rasism. Amănunte găsiți AICI […]