Grupul spaniol de modă Inditex a fost puternic afectat de pandemia de coronavirus. Cifra de afaceri a fost redusă la jumătate și, pentru prima dată în istorie, profiturile su-au situat sub zero. Cu alte cuvinte, nu a existat profit, ci pierdere.

zara pierderi coronavirus

Această premieră nedorită pentru proprietarii Zara a fost înregistrată în primul trimestru din acest an, când 88% din magazinele grupului au fost nevoite să se închidă. În consecință, cifra de afaceri a scăzut de la 5,9 la 3,3 miliarde de euro.  În același timp, profitul a scăzut de la 409 milioane de euro la o cotă aflată sub zero, adică grupul a început să înregistreze pierderi.

Lucrurile nu au continuat mai bine nici în lunile următoare. În mai, cifra de afaceri a fost de numai 49% față de aceeași lună a anului anterior, în condițiile în care veniturile s-au normalizat doar în China și în Coreea de Sud.

 

Măsuri de criză: concentrare pe online și desființarea unor magazine fizice

Pe segmentul de vânzări online al companiei spaniole, vânzările au crescut cu 50% în primul trimestru, iar în luna aprilie aproape s-au dublat. Se estimează că online-ul va ajunge să reprezinte un sfert din vânzările totale, o creștere evidentă față de nivelul actual, de 14%.

Creșterea pe online nu este însă suficientă pentru a acoperi pierderile provocate de închiderea magazinelor fizice. Prin urmare, grupul pregătește mai multe măsuri și pentru acest segment. Pe de o parte, se va concentra şi pe magazine mai mari, crescând suprafaţa totală a unităţilor cu 2,5% pe an. În schimb, se anticipează închiderea a 1 000 de magazine mai mici în 2020.

 

Concurs cu premii în bani, oferite în luna iunie de site-ul nostru – Află cum poți să câștigi 

 

 

Lasă un răspuns